Door Bart

Als we kijken naar het online landschap in recruitment, dan zien we dat detacheerders veel makkelijker aan kandidaten komen dan de klanten zelf. Niet gek, want deze partijen zijn dagelijks met de waarde van kandidaten bezig en experts in pro-actief benaderen. Wat kun je van hen leren?

Voor externe leveranciers in recruitment vormt talent acquisition de core business. Zij hebben een goed beeld van wat een kandidaat gemiddeld waard is voor een opdrachtgever en dus ook hoeveel zij willen investeren om deze aan te trekken. Als de gemiddelde waarde van een kandidaat bijvoorbeeld €10.000 euro is en de gemiddelde investering om deze via digitale campagnes te werven slechts €2000 bedraagt, begrijp je dat een detacheerder op zoek gaat naar manieren om het bereik en de impact van de campagne te vergroten.

Waar een werkgever vooral kosten lijkt te zien, ziet een detacheerder ROI en gaan zij op zoek naar schaalbare kanalen om de juiste kandidaten te werven. En dan laten we het element snelheid nog buiten beschouwing.

Door middel van social media en display advertising campagnes hebben detacheerders het complete internet tot hun wervings platform gemaakt en genereren zij naamsbekendheid voor hun employer brand. Deze campagnes leveren niet alleen kandidaten, maar ook veel data op waarmee zij nog beter kunnen leren met welke EVP’s en boodschappen zij kandidaten kunnen verleiden.

Wil je concreet leren hoe je zelf een digitale wervingscampagne inricht? Leer 5x meer sollicitanten werven met social media.

 

[Webinar] Leer sollicitanten werven met social media

Deze gegevens worden alleen gebruikt om de video te versturen en te vragen wat je er van vond.