Door Bart

Een vacature komt open te staan en het is aan jou om deze te vervullen. Na samen met de betrokken manager een wervende tekst te schrijven, plaats je het artikel op de website. Voor meer bereik plaats je de vacature ook op de bekende job boards. Wat kun je doen om hier meer succes te halen?

Kenmerkend aan bezoekers van job boards is dat zij zelf actief op zoek zijn naar een functie en door middel van specifieke zoekopdrachten kijken wat het aanbod is. Als je meer kandidaten wilt aanspreken op job boards, is het daarom een goede start om eerst een helder beeld te krijgen met welke woorden zij naar jouw openstaande functies zoeken.

Door middel van de Google Keyword Planner kun je inzicht krijgen in het aantal keer dat er gemiddeld in Nederland naar woorden gezocht wordt. Zo weet je precies of de jouw openstaande vacature de titel ‘account manager’, ‘sales lead’ of  ‘customer succes manager’ wilt geven. Ook krijg je helder inzicht in alternatieve functietitels die je kunt meenemen in je advertentiecampagne op zowel job boards als Google Ads.

Door deze woorden in de titel en de content van de vacature te verwerken, optimaliseer je deze tegelijk ook voor zoekmachines en vergroot je de kans dat kandidaten de vacature op jouw career page bekijken via de gratis resultaten van Google (SEO).