Van vacature naar ideale kandidaat
De traditionele post & pray methode richt zich op het verspreiden van een vacature op zo veel mogelijk plaatsen waar naar deze functie gezocht wordt. Het nadeel van deze methode is dat je alleen vindbaar bent voor een klein deel van de passende kandidaten en veel concurrentie ervaart.


Ontwikkel een persona
Ontwikkel een persona en sta stil bij de persoonlijkheid, talenten, kernwaarden en ontwikkeldoelen van jouw ideale kandidaat. Dit vormt input voor een passende employer value proposition.
Verplaats je ook in haar interesses en online gedrag, zodat je zicht hebt op de kanalen waarmee je jouw kandidaten kunt bereiken.
Employer brand uitdragen
Vind de overlap tussen de identiteit van jouw organisatie en de eigenschappen van de persona. Ontwikkel communicatie die de overeenkomsten benadrukt en speel in op het online gedrag om haar met de juiste boodschap, op het juiste kanaal te bereiken.
Je beschikt nu over de basis om proactief kandidaten te benaderen, ongeacht of zij actief op zoek zijn.

Onze laatste updates
Iets voor uw bedrijf?
Nieuwsgierig geworden wat een innovatieve recruitment aanpak voor uw organisatie kan betekenen? Contact is zo gelegd: